In cadrul metodologiei au fost abordate urmatoarele aspecte:
Lider de parteneriat:
RCG CONSULTING GROUP SRL
Partener 1
TRIANBIA FORMARE SRL
Scopul proiectului:
Creșterea participării elevilor din învatământul secundar superior și terțiar non-universitar din regiunea Nord-Vest la programe de învatare la locul de muncă și dezvoltarea deprinderilor socio-profesionale prin organizarea de stagii de practică, consiliere și orientare profesională pentru 185 de elevi din unitățile de învătământ cu profil de turism și alimentație.
- OS1 - Creșterea capacității de integrare pe piața muncii pentru 185 de elevi prin implicarea într-un program de consiliere și orientare profesională, respectiv într-un program de sensibilizare-informare privind nediscriminarea și egalitatea de șanse pe piața muncii pe o perioada de 17 luni.
- OS2 - Facilitarea tranziției de la educație la piața muncii prin implicarea a 185 de elevi într-un program de practică dezvoltat prin proiect pe o perioadă de 19 luni.
- OS3 - Dezvoltarea cooperării între unitățile de învățământ cu profil de turism și alimentație și firme private din domeniu și dezvoltarea deprinderilor elevilor din regiunea Nord-Vest, prin dezvoltarea unei platforme online cu 3 module pe o perioada de 20 de luni.
Activitati:
Activitatea 6 – Furnizarea de Servicii de Stagii de Practica
Subactivități:
S.A.6.1– Pregatirea procedurala a organizarii stagiilor de practica
S.A.6.2 – Organizarea grupului tinta si alocarea stagiilor de practică
S.A. 6.3 – Sustinerea si derularea stagiilor de practica
S.A. 6.4 – Monitorizarea si evaluarea implementarii stagiilor de practica si a impactului obtinut
Practica - Este o disciplina obligatorie, a carei durată minimă este reglementată în planul de învățământ, cu respectarea normelor în vigoare.
Practicantul (elev beneficiar) - Elevul care desfăşoară activităţi practice pentru consolidarea cunoştinţelor teoretice si pentru formarea abilităţilor, spre a le aplica in concordanta cu specializarea pentru care se instruieşte.
Organizatorul de practică - Unitatea sau instituția de învățământ preuniversitar, respectiv universitar, care desfășoară activități instructiv-educative.
Partenerul de practică - Poate fi reprezentat de instituții sau unități economice care derulează în mod curent activități economice în concordanță cu programa de practică.
Cadru didactic supervizor - Persoana desemnată de unitatea de invatamant, care va asigura planificarea, organizarea și supravegherea desfășurării stagiului de practică în cadrul laboratorului.
Tutore de practică - Persoana desemnată de partenerul de practică/partenerii din cadrul proiectului, care va asigura respectarea condițiilor de pregătire și dobândire de către practicant a competențelor profesionale planificate pentru perioada stagiului de practică.
Convenția cadru de practică / Contract de pregătire practică - Acordul încheiat între organizator de practică, unitatea de învățământ și partenerul de practică.
Stagiile de practică în unitățiile economice căută să aducă elevii în contact cu lumea activă și prin aceasta, să le completeze pregătirea profesională și personală.
Stagiul de practică vine în ajutorul elevilor cu programe de învățare la locul de muncă, prin care pot deprinde și dezvolta competențele specifice domeniului pe care au ales să îl studieze. Proiectul vizează elevii din învățământul secundar și terțiar non-universitar, astfel că vârsta este potrivită pentru ca elevii să dobândească experienţa care îi va face mai încrezători în propriile abilităţi.
Anexele metodologiei:
Anexa 1 - Acord de colaborare cu organizatorii de practică - reprezinta contractul incheiat cu unitatile de invatamant in vederea inscrierii elevilor in grupul tinta a proiectului si furnizarea serviciilor de consiliere si orientare profesionala.
Anexa 2 - Acord de colaborare cu partenerii de practică - reprezinta contractul incheiat cu operatorul de practica si celalalte parti implicate, in scopul facilitarii derularii stagiilor de practica la operatorul economic pentru elevii care fac parte din grupul țintă al proiectului.
Anexa 3 - Calendar individual de practică - reprezinta calendarul individual aferent fiecarui elev beneficiar. Calendarul cuprinde informatii precum: operatorul economic, perioada de practica, tutorele alocat etc.
Anexa 4 - Calendar colectiv practică - reprezinta instrumentul de lucru pentru monitorizarea perioadelor de practica.
Anexa 5 - Evaluare individuala INIȚIALA elevi beneficiari - reprezinta instrumentul de lucru pentru tutori si are rolul de a obtine informatii despre stagiile anterioare la care au participat elevii beneficiari cat si despre asteptarile pe care acestia le au de la proiect;
Anexa 6 - Contract/convenție de practica - reprezinta contractul incheiat cu elevii care doresc sa faca parte din grupul tinta al proiectului.
Anexa 7 - Caiet de practică - reprezinta instrumentul de lucru care cuprinde desfășurătorul activităților applicative derulate pe parcursul stagiului de practică. În acest document se vor menționa și detalia activitățile zilnice la care a participat elevul beneficiar precum și o auto-evaluare pentru sarcinile și responsabilitățile îndeplinite;
Anexa 8 - Portofoliu de practică - intrumentul de lucru, anexă a convenției de practică, care cuprinde itemii parcurși în cadrul stagiilor de practica, fișe de lucru, prezentări și teme orizontale conexe obiectivelor educaționale precum și obiectivelor prevăzute în cadrul proiectului.
Anexa 9 - Fișă de prezență - reprezinta intrumentul de lucru care este folosit pentru tinerea evidentii orelor de practica desfasurate zilnic de fiecare elev beneficiar. Fisa de prezenta se completeaza de elevul beneficiar zilnic pentru fiecare zi a stagiului de practica;
Anexa 10 - Fisă de autoevaluare elev - reprezinta un instrument de lucru care ii ajuta pe elevii beneficiari sa se autoaprecieze pentru activitatea desfasurata la stagiu de practica;
Anexa 11 - Chestionar de evaluare stagii de practica - reprezinta un instrument de lucru folosit de catre elevii beneficiari pentru evaluarea stagiului de practica desfasurat la operatorul economic;
Anexa 12 - Raport de evaluare a practicantului din partea tutorelui/tutorilor - reprezinta un instrumentul de lucru este folosit pentru evaluarea beneficiarilor de catre tutorele de practica;
Anexa 13 - Fișă de evaluare a practicantului in partea cadrului didactic supervizor - reprezinta un instrumentul de lucru este folosit pentru evaluarea beneficiarilor de catre cadrul didactiv supervizor;
Anexa 14 - Raport monitorizare tutori de practica - reprezinta instrumentul de lucru pentru monitorizarea tutorilor de practica;